PLease help with this Gradle Error

Parallel execution with configuration on demand is an incubating feature.

The Task.leftShift(Closure) method has been deprecated and is scheduled to be removed in Gradle 5.0. Please use Task.doLast(Action) instead.

at build_a3o1trpgjgolehlz46wp3r3q9.run(/app/workingdir/android/android-shell-app/ReactAndroid/build.gradle:136)

(Run with --stacktrace to get the full stack trace of this deprecation warning.)

WARNING: Configuration ‘compile’ is obsolete and has been replaced with ‘implementation’.

It will be removed at the end of 2018

WARNING: Configuration ‘testCompile’ is obsolete and has been replaced with ‘testImplementation’.

It will be removed at the end of 2018

WARNING: Configuration ‘testApi’ is obsolete and has been replaced with ‘testImplementation’.

It will be removed at the end of 2018

WARNING: Configuration ‘androidTestCompile’ is obsolete and has been replaced with ‘androidTestImplementation’.

It will be removed at the end of 2018

WARNING: Configuration ‘androidTestApi’ is obsolete and has been replaced with ‘androidTestImplementation’.

It will be removed at the end of 2018

WARNING: The specified Android SDK Build Tools version (25.0.0) is ignored, as it is below the minimum supported version (27.0.3) for Android Gradle Plugin 3.1.0.

Android SDK Build Tools 27.0.3 will be used.

To suppress this warning, remove “buildToolsVersion ‘25.0.0’” from your build.gradle file, as each version of the Android Gradle Plugin now has a default version of the build tools.

Could not find google-services.json while looking in [src/prod/min/sdk/dev/kernel/debug, src/prod/min/sdk/dev/debug, src/prod/min/sdk/dev/kernel, src/prod/min/sdk/dev/kernelDebug, src/prod/min/sdk/debug, src/prod/min/sdk/dev, src/prod/min/sdk/devDebug, src/prod/min/debug, src/prod/min/sdk, src/prod/min/sdkDebug, src/prodMinSdkDevKernel/debug, src/debug/prodMinSdkDevKernel, src/prod/debug, src/prod/min, src/prod/minDebug, src/prodMinSdkDevKernel, src/debug, src/prodMinSdkDevKernelDebug, src/prod, src/prodDebug]

registerResGeneratingTask is deprecated, use registerGeneratedResFolders(FileCollection)

Could not find google-services.json while looking in [src/prod/min/sdk/dev/kernel/release, src/prod/min/sdk/dev/release, src/prod/min/sdk/dev/kernel, src/prod/min/sdk/dev/kernelRelease, src/prod/min/sdk/release, src/prod/min/sdk/dev, src/prod/min/sdk/devRelease, src/prod/min/release, src/prod/min/sdk, src/prod/min/sdkRelease, src/prodMinSdkDevKernel/release, src/release/prodMinSdkDevKernel, src/prod/release, src/prod/min, src/prod/minRelease, src/prodMinSdkDevKernel, src/release, src/prodMinSdkDevKernelRelease, src/prod, src/prodRelease]

registerResGeneratingTask is deprecated, use registerGeneratedResFolders(FileCollection)

Could not find google-services.json while looking in [src/prod/min/sdk/prod/kernel/debug, src/prod/min/sdk/prod/debug, src/prod/min/sdk/prod/kernel, src/prod/min/sdk/prod/kernelDebug, src/prod/min/sdk/debug, src/prod/min/sdk/prod, src/prod/min/sdk/prodDebug, src/prod/min/debug, src/prod/min/sdk, src/prod/min/sdkDebug, src/prodMinSdkProdKernel/debug, src/debug/prodMinSdkProdKernel, src/prod/debug, src/prod/min, src/prod/minDebug, src/prodMinSdkProdKernel, src/debug, src/prodMinSdkProdKernelDebug, src/prod, src/prodDebug]

registerResGeneratingTask is deprecated, use registerGeneratedResFolders(FileCollection)

Could not find google-services.json while looking in [src/prod/min/sdk/prod/kernel/release, src/prod/min/sdk/prod/release, src/prod/min/sdk/prod/kernel, src/prod/min/sdk/prod/kernelRelease, src/prod/min/sdk/release, src/prod/min/sdk/prod, src/prod/min/sdk/prodRelease, src/prod/min/release, src/prod/min/sdk, src/prod/min/sdkRelease, src/prodMinSdkProdKernel/release, src/release/prodMinSdkProdKernel, src/prod/release, src/prod/min, src/prod/minRelease, src/prodMinSdkProdKernel, src/release, src/prodMinSdkProdKernelRelease, src/prod, src/prodRelease]

registerResGeneratingTask is deprecated, use registerGeneratedResFolders(FileCollection)

Could not find google-services.json while looking in [src/dev/min/sdk/dev/kernel/debug, src/dev/min/sdk/dev/debug, src/dev/min/sdk/dev/kernel, src/dev/min/sdk/dev/kernelDebug, src/dev/min/sdk/debug, src/dev/min/sdk/dev, src/dev/min/sdk/devDebug, src/dev/min/debug, src/dev/min/sdk, src/dev/min/sdkDebug, src/devMinSdkDevKernel/debug, src/debug/devMinSdkDevKernel, src/dev/debug, src/dev/min, src/dev/minDebug, src/devMinSdkDevKernel, src/debug, src/devMinSdkDevKernelDebug, src/dev, src/devDebug]

registerResGeneratingTask is deprecated, use registerGeneratedResFolders(FileCollection)

Could not find google-services.json while looking in [src/dev/min/sdk/dev/kernel/release, src/dev/min/sdk/dev/release, src/dev/min/sdk/dev/kernel, src/dev/min/sdk/dev/kernelRelease, src/dev/min/sdk/release, src/dev/min/sdk/dev, src/dev/min/sdk/devRelease, src/dev/min/release, src/dev/min/sdk, src/dev/min/sdkRelease, src/devMinSdkDevKernel/release, src/release/devMinSdkDevKernel, src/dev/release, src/dev/min, src/dev/minRelease, src/devMinSdkDevKernel, src/release, src/devMinSdkDevKernelRelease, src/dev, src/devRelease]

registerResGeneratingTask is deprecated, use registerGeneratedResFolders(FileCollection)

Could not find google-services.json while looking in [src/dev/min/sdk/prod/kernel/debug, src/dev/min/sdk/prod/debug, src/dev/min/sdk/prod/kernel, src/dev/min/sdk/prod/kernelDebug, src/dev/min/sdk/debug, src/dev/min/sdk/prod, src/dev/min/sdk/prodDebug, src/dev/min/debug, src/dev/min/sdk, src/dev/min/sdkDebug, src/devMinSdkProdKernel/debug, src/debug/devMinSdkProdKernel, src/dev/debug, src/dev/min, src/dev/minDebug, src/devMinSdkProdKernel, src/debug, src/devMinSdkProdKernelDebug, src/dev, src/devDebug]

registerResGeneratingTask is deprecated, use registerGeneratedResFolders(FileCollection)

Could not find google-services.json while looking in [src/dev/min/sdk/prod/kernel/release, src/dev/min/sdk/prod/release, src/dev/min/sdk/prod/kernel, src/dev/min/sdk/prod/kernelRelease, src/dev/min/sdk/release, src/dev/min/sdk/prod, src/dev/min/sdk/prodRelease, src/dev/min/release, src/dev/min/sdk, src/dev/min/sdkRelease, src/devMinSdkProdKernel/release, src/release/devMinSdkProdKernel, src/dev/release, src/dev/min, src/dev/minRelease, src/devMinSdkProdKernel, src/release, src/devMinSdkProdKernelRelease, src/dev, src/devRelease]

registerResGeneratingTask is deprecated, use registerGeneratedResFolders(FileCollection)

WARNING: Configuration ‘compile’ is obsolete and has been replaced with ‘implementation’.

It will be removed at the end of 2018

WARNING: Configuration ‘compile’ is obsolete and has been replaced with ‘implementation’.

It will be removed at the end of 2018

WARNING: Configuration ‘compile’ is obsolete and has been replaced with ‘implementation’.

It will be removed at the end of 2018

WARNING: Configuration ‘compile’ is obsolete and has been replaced with ‘implementation’.

It will be removed at the end of 2018

WARNING: Configuration ‘provided’ is obsolete and has been replaced with ‘compileOnly’.

It will be removed at the end of 2018

WARNING: Configuration ‘compile’ is obsolete and has been replaced with ‘implementation’.

It will be removed at the end of 2018

:app:preBuild

:expoview:preBuild

:app:preBuild UP-TO-DATE

:expoview:preBuild UP-TO-DATE

:app:prepareLintJar

:expoview:preReleaseBuild UP-TO-DATE

:expoview:checkReleaseManifest

:app:mainApkListPersistenceProdMinSdkProdKernelRelease

:expoview:processReleaseManifest

:app:mergeProdMinSdkProdKernelReleaseShaders

:app:compileProdMinSdkProdKernelReleaseShaders

:app:generateProdMinSdkProdKernelReleaseAssets

:app:processProdMinSdkProdKernelReleaseGoogleServices

Parsing json file: /app/workingdir/android/android-shell-app/app/google-services.json

:app:createProdMinSdkProdKernelReleaseCompatibleScreenManifests

:app:generateProdMinSdkProdKernelReleaseResValues

:app:splitsDiscoveryTaskProdMinSdkProdKernelRelease

:app:mergeProdMinSdkProdKernelReleaseJniLibFolders

:app:preProdMinSdkProdKernelReleaseBuild

:expoview:compileReleaseAidl

:expoview:packageReleaseRenderscript

NO-SOURCE

:expoview:mergeReleaseShaders

:expoview:compileReleaseShaders

:expoview:generateReleaseAssets

:expoview:packageReleaseAssets

:expoview:compileReleaseRenderscript

:app:compileProdMinSdkProdKernelReleaseAidl

:expoview:generateReleaseResValues

:expoview:generateReleaseResources

:expoview:packageReleaseResources

:app:compileProdMinSdkProdKernelReleaseRenderscript

:app:checkProdMinSdkProdKernelReleaseManifest

:app:generateProdMinSdkProdKernelReleaseBuildConfig

:app:mergeProdMinSdkProdKernelReleaseAssets

:app:processProdMinSdkProdKernelReleaseManifest

:expoview:platformAttrExtractor

:expoview:generateReleaseBuildConfig

:expoview:prepareLintJar

:expoview:javaPreCompileRelease

:app:fabricGenerateResourcesProdMinSdkProdKernelRelease

:app:generateProdMinSdkProdKernelReleaseResources

:app:mergeProdMinSdkProdKernelReleaseResources

[stderr] /app/workingdir/android/android-shell-app/app/src/main/res/values/colors.xml:12:3-48: AAPT: error: invalid color.

[stderr]

Error: java.util.concurrent.ExecutionException: com.android.builder.internal.aapt.v2.Aapt2Exception: AAPT2 error: check logs for details

:app:mergeProdMinSdkProdKernelReleaseResources FAILED

[stderr] FAILURE: Build failed with an exception.

[stderr] * What went wrong:

[stderr] Execution failed for task ‘:app:mergeProdMinSdkProdKernelReleaseResources’.

[stderr] > Error: java.util.concurrent.ExecutionException: com.android.builder.internal.aapt.v2.Aapt2Exception: AAPT2 error: check logs for details

[stderr] * Try:

[stderr] Run with --stacktrace option to get the stack trace. Run with --info or --debug option to get more log output. Run with --scan to get full insights.

[stderr] * Get more help at https://help.gradle.org

[stderr] BUILD FAILED in 36s

31 actionable tasks: 31 executed

Error: Process exited with non-zero code: 1 at ChildProcess.child.on (/app/node_modules/@expo/spawn-async/build/spawnAsync.js:39:21) at emitTwo (events.js:126:13) at ChildProcess.emit (events.js:214:7) at maybeClose (internal/child_process.js:915:16) at Process.ChildProcess._handle.onexit (internal/child_process.js:209:5)

This topic was automatically closed 15 days after the last reply. New replies are no longer allowed.